Tips om goed te slapen tijdens je zwangerschap

Een zwangerschap is ontzettend vermoeiend, je zal er inmiddels alles van weten! Hoe voorkom je dat je dagelijks zwaar vermoeid op de bank neerploft door een gebrek aan slaap? In dit artikel vind je een aantal handige tips, die je helpen om goed te blijven slapen tijdens je zwangerschap. Er zijn verschillende hulpmiddelen die je sneller in slaap laten vallen. 

Tip 1: kies voor het gebruik van een zwangerschapskussen

Een van de opties die je hebt om beter te slapen tijdens je zwangerschap is het gebruik van een zwangerschapskussen. Dit type kussen biedt je veel comfort, mede door de ondersteuning die het je lijf geeft. Op deze manier ondervind je minder hinder van de baby in je buik en zal je sneller en ook dieper slapen. Er zijn verschillende webwinkels waar je een zwangerschapskussen kunt kopen. 

Tip 2: zorg voor een vast ritme gedurende de week

De ene dag laat op de avond naar bed en de andere dag weer vroeg maakt dat je lastig in slaap zal vallen. Zelfs wanneer je het gevoel hebt erg moe te zijn! Het is voor je lichaam belangrijk om een vast ritme aan te houden. Eet op vaste tijdstippen, ga dagelijks rond hetzelfde moment naar bed, sta op hetzelfde moment op, enzovoorts. Door een vast ritme aan te houden zal je normaliter beter slapen. 

Tip 3: voorkom stress en piekeren

Een van de belangrijkste redenen dat vrouwen tijdens hun zwangerschap lastig in slaap kunnen komen is stress. Stress gaat vaak gepaard met hevig piekeren, wat ertoe leidt dat je tot laat op de avond wakker zal blijven liggen. Je voorkomt het piekeren door voor voldoende ontspanning te zorgen. Maak daarbij een lijstje van taken die je nog uit wilt voeren, voordat de kleine er is. Dit zorgt voor overzicht! 

Scroll to Top